Alla inlägg under december 2008

Av Sara Lundgren - 30 december 2008 11:16

Usch vad jag är trött just nu, men vad ska man göra när man inte kan somna om efter man har vaknat efter klockan tio... Det är helt stört.


Förlåt att jag inte har skrivit på ett tag. Har bara inte tänkt på det.

Nu har jag jul ledigt från skolan. Bara ett par dagar kvar men dem senaste dagarna har varit rätt så Ok.


Dagen innan julafton hade jag och Robban en egen julmiddag, men prinskorv, köttbullar, rödbetssallad, potatis, lax, sill och sånt. Det var gott. På julafton var jag hos farmor och farfar. Lite halv tråkigt och segt men vad ska man göra. Sen åkte jag hem och fick vänta på Robban ett tag eftersom han hade varit hos sina farföräldrar och sin kusin.

Sen annandag jul var jag hos morsan, och förvånadsvärt så var det trevligt och så. Vi åt julmiddag (tre dagar i rad, woho!), delade ut julklappar (fick en kofta och två t-shirtar och 300 kr av mamma), sen spelade vi nya Buzz, med frågor om allt möljigt. Jag hade 95% av gånger mest poäng i slutet, men såklart ska det vara ett cp spel i slutet där morsan alltid vann på. Lite roligt var det faktiskt. Robban kom också förbi en stund eftersom han skulle hämta mig efter han hade ätit middag hos sina föräldrar. Han fick en medalj i alla fall i spelet: Förlorarmedaljen XD.


Det var faktiskt väldigt roligt att bara ha trevligt med min mamma, det är få gånger jag faktiskt har det utan att må dåligt och bara vilja därifrån.


Efter julen har det inte hänt så mycket. Jag har snart gjort slut på dem 2400 kr jag fick i julklapp, köpt: nya skor, en mp3, teckningsblock, pennor, sudd, lite kläder och lite små saker.

Och igår va vi och köpte smällare och raketer till imorgon^^

Vi har över 325 smällare och raketer, Vilket 194 av dem består av tigerraketer XD Robban älskar dem så mycket att han köpte ett 150 paket och sen fick han med 46 styckna till också i vårat smällar paket värde 350 kr typ XD

Om man skulle räkna med tomteblossen och små smällarna som man också fick med så skulle det bli kanske 340 saker, men tomteblossen tog slut igår och smällarna ( dem där där man drar i två snören så pooffar det, typ små smällkarameller) är inget man tänder eld på så dem räknas inte >_<


 Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Måste diska i alla fall. Och få upp robban ur sängen. Så.. Bye bye, och ha ett riktigt riktigt bra Nytt år :D

Så hörs vi efter nyår.

Av Sara Lundgren - 10 december 2008 19:32

Jag vet inte om jag ska räkna min dag som bra eller dålig. Det har ju varit allmänt bra.

Men vaknade klockan fem i morse av att hela min höger arm smärtade. Det gjorde så jävla ont. Kändes som om jag typ hade nervkramp eller nått. Jag låg hur länge som helst och försökte somna om men det gick knappt. Lyckades en gång men då vaknade jag precis efter jag lyckdes somna av att det stack till i armen. Jag visste inte hur jag skulle ligga med armen eller nått. Det gjorde så jävla ont alltså.

  Tillslut var klockan sex och jag var helt körd. Kändes som om jag inte hade sovit nått. Gick upp, gick hem (sov hos robban), sminkade mig, klädde på mig, försökte ringa vårdcentralen med mera om hjälp om varför jag hade ont i armen (smärtar höll sig till ungefär 10, 5 hela timmar), gick till skolan, hade svenska (skrev uppsats, gick bra, inte helt klar, ska finskriva och så imorgon), sen skulle jag haft en tre timmar lång foto lektion men den var inställd och egentligen skulle vi ha data efter det. Men eftersom fotot var inställt så frågade vi datalärarn om vi kunde ha våran lektion innan, vilket vi kunde, fast inte hon skulle vara där, så stack hem, sen till robbans nya lägenhet, skruvade ihop fyra stolar och tv-bänken. Stolarna gick väl snabbt, men tv-bänken hatade typ mig. Jag menar allvar. Så nu har jag ont i min vänstra hand istället.

 Men så blir det när man är vänsterhänt.


Smärtan i högerarmen gick i alla fall över när jag fick en värktablett av skolsköterskan. Vilket var fett bra.

  Fast nu kommer jag ha träningsvärk i vänstra armen imorgon i stället XD


Aja, lite smärta i livet måste man ha.

Nu sitter jag med min nya 55 krs peeling från Yves Rocher (egentligen 74kr, men jag är ju medlem så får ju lite rabatt ;)) och väntar på lilla älsklingen som ska komma över med en cola XD yay.

  Och igår så var det min och älsklings sju månaders dag. Mysigt. Fast det va inget speciellt, men ändå.


Aja, ciao. Höres.

Av Sara Lundgren - 8 december 2008 18:47

Har lite små tråkigt och så, men tänker bara dra lite kort om dagen och så.


Hade data som första lektion, är snart klar, fett skönt. Fick även veta att jag har VG+, men har stor chans att få MVG så hoppas på det bästa. Det spelar ingen roll egentligen, så länge jag är godkänd.

 Sen hade jag engelska, hade boksamtal. Jag (L) Wikipedia som fan. Den räddade mig i går eftersom jag inte riktigt läst klart boken. Var lite små tråkigt men vad ska man göra. Sen lånade jag även en bok också på engelska. Den är från B kursen men är inte alls så svår att läsa, känns lite som om den är lättare att läsa än den som jag hade boksamtal om. Boken heter i alla fall: the lovely bones på engelska, fast på svenska heter den Flickan från ovan. As bra bok som jag redan har läst, men ändå. Roligt och prova på engelska också.

  Sen efter det hade vi drama/musik. Det gick inte alls bra på vårat uppspel eller vad man nu ska kalla det. Och jag måste bara säga: USCH på martin, du är trög och irriterande och kan inte prata svenska, eller sjunga och jag önskar mer än allt att du kan sätta dig i ett mörkt hörn och hålla käften någon gång!


Aja, efter det så åkte jag in till stan o köpte julklapp till Robban, säger sen vad jag köpte, plus så köpte jag lite saker till mig själv också. En peel-off mask för 55 kr (typ egentligen 74 kr) och så köpte jag ett jul-set med dusch gelé, handtvål och handkräm. Setet har jag slagit in till mig själv och tänker ge till mig själv när det är jul ^^


Och ni ska bara veta hur svårt det var att hitta nått till Robban, idéerna ville inte komma, så tog min plan som jag hade från början ;)


Aja, Hoppas snön kommer snart igen, vill ha en vit mysig jul tack <3

Tack o hej, leverpastej :D

Av Sara Lundgren - 7 december 2008 22:13

Ja, rubriken säger allt. Är så lycklig. Allt går så bra. Skolan börjar kännas lite bättre, har en underbar pojkvän, haft en underbar helg, utan bråd, stress och allt. Morsan fyllde år igår, så var hos henne en stund o hälsade på o träffade släkten, sen åkte vi till Robbans kusin som fått en underbart söt dotter. Alice, kommer hon o heta. As gullig. Får mig verkligen att vänta. Men det är ett par år kvar.

  På tal om det så sa Robban sötaste saken häromdagen, han tittade på mig och sa: fan vad jag önskar att du var ett par år äldre. Jag tittade på honom och han blev fett generad och frågade varför, och då blev han ännu mer generad och då märkte jag att han vill ha ett barn (L) Han är så jävla söt alltså (L)


Han har fått sin nyckel till sin lägenhet och allt, och snart blir det flytta dit :D Fan vad mysigt :D Liten etta i rågsved, men ändå, den är fin och har en liten uteplats också :D så det blir fett bra.

 Längtar verkligen till julen, hoppas att allt blir perfekt. Kommer säkert bli fett mysigt. Kommer också be farsan om att föra över någon tusenlapp från mitt sparkonto så jag kan köpa stuffs till lägenheten, eller till mig själv. Jag får se. Får se om jag kommer ihåg det också ^^


Aja, om det tar ett tag innan jag skriver igen så: God Jul :D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards