Alla inlägg under mars 2009

Av Sara Lundgren - 31 mars 2009 18:24

En till hemma dag. Inte det bästa gjort men vad ska man göra om man inte känner att kan klarar av skolan just den dagen.

En ny chans imorgon, och den tänker jag ta.


Idag har jag städat, rensat duschavloppssaken på hår. Usch som in i helvete! Jag fattar inte hur man kan flytta ifrån en lägenhet och låta det vara så skitigt. Deras jävla hår, dem kan ta och plocka bort skiten >_< Jag kan inte änns beskriva hur äckligt det luktade och var.

Påminde mig verkligen om the grudge också >_< Scaaaary.


Sen har jag städat massa mer också.

Nu ska jag och Robban äta kina mat i Örby.

 Bye ^^


Ajuste, igår var vi och såg En shopaholics bekännelser, den var bra ^^ Fast trodde den skulle vara annorlunda, nästintill som varje romantisk komedi. Kändes lite som om jag hade sett den flera gånger förut...

Sen så vr vi inne en snabbis på Hemtex och så köpte jag två blåa korgar, en duk till vardagsrummet, en handduk med en knubbig ängel påXD och sånt ^^ Plus så köpte jag och robban en box med fem skräckfilmer för 199 kr på Media Markt.

Aaja, måste klä på mig nu, CIAO!

Av Sara Lundgren - 30 mars 2009 12:08

Hemma dag idag.. Känner mig lite deppig och orkade inte gå upp ur sängen i morse.. Ville bara ligga kvar i sängen och inte göra någonting.

Egentligen vill jag inte bara vara hemma, men jag har ingen lust att göra någonting. Bara ligga hemma och inte göra ett piss... Vänta på att R ska komma hem så jag kan få kramar.

Egentligen borde jag arbeta med Engelskan och Historian, men jag har ingen som helst lust..


Ska kolla på lite sailor moon och tv... orkar inte göra nå mer..

Ciao.

Av Sara Lundgren - 29 mars 2009 13:01

Igår så vart det inget med tjejerna. Huvudvärken vägrar försvinna, och jag har fortfarande ett jävla lock för ena örat så hör typ ingenting...

Plus så vart det ett litet bråk också.,


Men gårdagen spenderades genom att spela nya Monopol, men kreditkort XD va fan as roligt, håller på och spelar det nu också.

Och ett annat frågespel. ^^ Plus vila.

Gick o vila vid åtta tiden, vaknade kvart i tolv XD Lyckat säger jag bara.


Va uppe till typ 2-3 eller nått. Och gud vad jag grät igår >_< nästan pinsamt. Men men,, vad ska man göra. Det blev för mycket för mig igår bara med all huvudvärk och smärta och allt annat skit. Man klarar bara av det till en viss del.


Men nog om det, ny dag, nya tag. Nu ska vi fortsätta spela. Min spellycka som jag hade igår är försvunnen med natten. Förlorar som en jävla åsna XD

Men aja. CIAO!

Av Sara Lundgren - 28 mars 2009 12:36

Idag är det lördag.

Igår var jag och Robban hos Anthony, men stack vid 11 typ, världens huvudvärk, som jag har haft i flera dagar nu. Plus så är ena mitt öra helt svullet, och gör ont. så jag tror att jag har en infektion i kroppen som gör så att jag mår piss..

Men det får jag kolla upp på måndag.

Nu ska jag gå o vila lite, sen städa upp lite överallt och ikväll kommer några tjejpolare över och ska ha filmkväll tills Robban kommer hem från krogen.

Men vi hörs senare, bye


Av Sara Lundgren - 25 mars 2009 20:24

Kom på för en stund sen att det är ju våffeldagen idag XD

Men det är skit samma :P


Det vart aldrig några bilder igår, vart inte så värst rent egentligen. Och jag vill egentligen ta bilder när allt har mysfaktor 110. Mysiga lakan och överkast, levande ljus, kuddar, gardiner, filtar, dukar och allt annat som bidrar till mysfaktorn.

Men det kostar ju -.-


Idag hade jag först matte, satt o snacka, fick G på matteprovet. Inte det bästa kanske.

Sen hade jag foto, satt bara och kollade på varandras kollage av "min vän". Som jag gjorde med Mikaela. Min fick faktiskt jävligt bra betyg av några i klassen och av lärarn, den ni.

Sen kollade på film om en fotograf, tråkigt och spännande på samma gång.

Sen skulle jag egentligen ha data, men eftersom jag är så duktigt och var klar med allt så fick jag ett foto uppdrag så stack hem.


Uppdraget är att fota! Roligt va?

Tyvärr är det med en analog kamera så kan inte visa bilderna här på bloggen, så får se nästa vecka hur dem blir. Om jag nu får ut filmen ur kameran! Det är nått fel på kameran. Eller så är det helt enkelt inte så att jag fattar hur fan man ska öppna  o ta ut skiten XD hahaha.

Sen åkte jag till tyresö för att möta upp R så åkte vi och handla, och sen lagade vi sushi hemma.

Och jag faila på nått sätt XD Första gången så vi skyller på det.


Nu lyssnar jag på Taking Back Sunday - Make damn sure. Bra låt (y)

Fast måste åka till pappa och hämta post som jag har fått. Lite synd att man inte är 18 så man kan ändra sin adress. Men vad ska man göra åt saken, jo vänta ett år och en o en halv månad :D


Snart fyller jag 17 år, jippie jay på mig :D

Aja, hörs kanske senare. Om en halvtimme börjar Greys Anatomy så måste skynda mig, så CIAO BELLA as they say in Italy XD


Av Sara Lundgren - 25 mars 2009 07:12

Jag började tänka på en sak.

Det pågår fan en jävligt stor grej i skolan. Och då menar jag både grund och gymnasium. Och det är vikthetsning.

Flera tjejer i min klass går runt och säger att dem är tjocka, att dem har feta lår och armar och hela faderittan.

När det säger det så fattar inte jag hur dem kan tänka så, dem är smala, dem har kroppar som jag aldrig kommer att få hur mycket jag vill.

Det är ju nästan så att två av dem kan få plats i mina kläder.

Jag fattar inte varför man ska hetsa sig så mycket om hur man ser ut, speciellt inte när man faktiskt ser bra ut.

Jag önskar att jag skulle kunna titta in i en spegel och se deras kroppar istället för min sketna kropp.

Jag hatar att se mig i spegeln och tänka; hur fan kan Robban älska en sån som mig.

Jag sårar bara mig själv när jag säger det. Och jag försöker fixa det, men det är fan inte enkelt att bara skita i allt.

Men det som sårar mig mer är fakitiskt just hur dem tjejerna i klassen snackar skit om sina kroppar. Det kanske är en del "hej-ge-mig-uppmärksamhet" men det gör det fortfarande inte rätt och säga att man är fet.

Jag trivs inte i min kropp, men jag går inte runt och svälter mig själv för det. Även fast jag har lust att göra det.

Jag har många vänner runt mig, och kan säga att 99% av dem  hatar eller ogillar sina kroppar.

Vilket gör mig lite sur faktiskt när dem har det mycket bättre än vad andra har.

När dem har det bättre än mig.


Ni har inte feta lår, ni har inte feta armar, ni har ingen mage, och ni ser underbara ut. Så sluta trycka ner er själva. Jämnför min kropp med eran så kan ni se att ni är i himlen jämnfört med mig.

Ni slipper i alla fall gå runt och vara orolig att folk ska kolla på dig och skratta, inte för att du kanske klär dig konstigt utan för att du är fet.

Jag kan inte änns sminka mig utan att känna mig fet, så kom inte och säg att ni är feta när det faktiskt finns fetare personer än er.


Det gör mig lite sur faktiskt, när folk har en gudagåva och får vara smala, utan att dem änns kämpar för det. Jag som har det i generna måste kämpa så jävla mycket. Jag vill inte se ut som min släkt, jag vill inte dö i förtid.

Och jag vill fan inte vara tjock.

Så istället för att tjata att ni själva är tjocka, håll det för er själva. Ni ger både er själva och andra omkring er dåligt självförtroende. Är det verkligen värt det?

 Jag tror inte det, att förstöra för andra bara för lite uppmärksamhet.


Jag försöker hålla minen uppe, men det är en jäkla svårt asså. Ni passar i alla fall in i dagens samhälle. Jag kan säga att det är fint med kurvor och bröst. Men hellre en smal kurvig person än en person som får kurvorna från nått helt annat.



Nä, ska till skolan idag.Ciao Tänk efter lite.

Av Sara Lundgren - 24 mars 2009 15:32

idag är jag hemma från skolan. Hade ingen lust att gå upp i morse och dra till skolan.. Jag missar saker, men jag kunde bara inte gå upp..


Men idag har jag diskat och slängt en massa saker i grovsopprummet, så nu börjar lägenheten se lite fräschare ut.

Det är synd att man inte är en sån städperson.. Jag älskar att ha det rent och fräscht men jag hatar att städa. Det suger lite faktiskt.

Men idag ska jag försöka få det rent och odammigt. Även om det kommer bli lika stökigt igen om ett par dagar så kan man i alla fall ha det rent en dag XD

Lägenheten är ju mysig egentligen... Så ska ta trasan och torka allt, först ska jag dammsuga och sen våttorka gör jag sist.. ska bädda sängen också. MYSIGT det kommer att bli.


I helgen ska robban kanske ut på krogen med sina "polare", dem som känner mig förstår vad jag menar med " ", så jag ska till Anthony i min klass som har klassfest. Roligt att sitta i en liten etta med nästan 20 pers XD Var roligt förra gången så det blir nog bra ^^


Aja, nu måste jag fortsätta, laddar kanske upp bilder sen på hur rent och fint allting blev XD om det blir fint vill så säga, men det ska jag försöka ^^

Av Sara Lundgren - 23 mars 2009 15:29

Uppsatsen gick uselt känns det som.. Vettefan vilket betyg jag kommer få >_< i alla fall ett G. För SÅ dålig är jag inte.


Idag var jag även med Laxen, vi gick runt i Högdalen och skrattade som in i helvete.

Sen har det inte hänt så mycket mer, förutom att jag tror att jag har Mykoplasma >_< Vilket kan vara svar på varför jag har haft hosta i flera veckor, antingen är det en jätte torr hosta , vilket jag bara har sett som om att jag inte har något saliv i halsen, men sen så har jag även slem-hosta..

Plus så försämras ens kondis jätte mycket, vilket jag verkligen känner av. Fattar inte. Men det står att det försvinner oftast av sig själv, hoppas det... Jag bryr mig inte vad det är för nått bara skiten försvinner.

Så jävla jobbigt. Orkar fan inte.


Får hoppas att det löser sig.. Vet någon vad det kan vara?


Hade ju halsfluff förut (pga Bakterier) och har sen dess hostat som jag sa. Minns inte om jag hade samma problem innan... Usch så jobbigt, plus så har man en konstig huvudvärk, men det har jag intill nästan hela tiden, så märker ingen skillnad.. Kanske värt att kolla upp.. Eller?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards