Alla inlägg under februari 2009

Av Sara Lundgren - 27 februari 2009 16:36

Kom hem för några minuter sen från Farsta. Börjar vara där lite väl ofta känns det som >_<


Skulle egentligen köpa ett par brallor och en klänning men kom hem med två böcker ( Mät din egen IQ - logiska klurigheter för snabba hjärnor och Allt dina vänner trodde dom visste men faktiskt är alldeles FEL), strumpbyxor och två par knästrumpor. Ajuste, plus fyra filmer också. Vart en summa närmare 500 kr, men ändå. Plus mat för 350 kr också. Men sånt måste man ju köpa.

Böckerna verkar vara roliga att läsa. Gillar böcker, så det så. Mysigt att läsa fast jag aldrig typ orkar o har tid.


Åkte dig vid tolv, så va där i närmare fyra timmar, aj säger jag bara >_< Men robban kom och hämtade mig så det var chill. Nu ska jag laga mat.

Blir färsbiffar med antingen potatisklyftor eller makaroner, och en god advokadosallad hade jag tänkt att göra, men vanlig sallad, gurka, cocktailtomater och advokade, plus en liten skvätt olivolja ^^ Blir nog gott hoppas jag^^


Ciao

Av Sara Lundgren - 25 februari 2009 22:55

Kom nyss hem från Amanda, va roligt men va inte där så länge. Vart typ inte änns en öl. Va inte sugen på att dricka. Däremot så vart det ett antal patroner av lustgas. En jäkla rolig uppfinning asså. Måste fan skaffa en sån. Sjukt roligt. Visst bara för några minuter, men ändå. Sjuk roligt.

Nu ska jag sova. Så gonatt. Sov gott.

Av Sara Lundgren - 25 februari 2009 13:04

Va aldrig med Ale och Amanda igår, men ändå, ska till dem ikväll med bland annat Nathalie som kommer hit om ca en halvtimme.


Idag vaknade jag halv elva. Minns knappt vad jag drömde men vaknade med ett ryck så gissar att de va nått läskigt :P

Har precis tagit en varm dusch, och sitter nu i min röda mysiga morgonrock som jag hittade i en av kartongerna som jag o robban var o hämtade hos min mamma igår. Hittade en massa saker som jag inte sett på ett tag, så det var lite roligt. Bland annat en massa teckningar från min dagisperiod som får mig att undra hur jag blev så bra på att rita. Från att gå från bara en massa färgkladd till faktiskt kunna göra konst. Lite roligt ändå. Sen hittade jag en massa böcker som jag ska sälja.

Det är en bra hög samlar böcker från 70-80 talet om hästar som jag fått av mammas vän Anna för ett par år sen. Så dem ska jag lägga ut på blocket och förhoppningsviss är det någon som samlar på dem och vill köpa dem. Dem är ju ändå i bra skick för att vara så gamla och lästa, dock har jag aldrig läst dem :P men ändå.

Sen hittade jag även en bok som heter: tonåringens guide till livet eller nått sånt. Med en massa... vad ska man säga..Jo... Häxtips. Tack mamma, gissar jag. Im gonna be a witch! Mouhahah. Eller inte. Men det finns i alla fall ett par bra skönhetstips i den som jag ska läsa och sedan ge er ^^ Enkla hushållstips mot finnar och så. Blir nog ändå ok ^^


Nu ska jag klä på mig o sminka mig, sen ska jag springa ner och möta nathalie plus köpa en fanta till ikväll, till ölen. Inte för att jag gillar öl. Men det är det vi har hemma typ. Öl plus fanta är faktiskt väldigt gott. Smakar knappt öl. Mums. Tack Jonna i min klass som visade det. Helt otroligt. Nä nu måste jag skynda mig. Tjingeling.

Av Sara Lundgren - 24 februari 2009 09:40

Va precis inne på en random tjejs BDB, och hittade denna bild på lilla Izzie och Denny när han dör och hon kommer dit med sin vackra balklänning och är helt förkrossad. Jag har ingen anning om huur många gånger vi tjejer i min klass har snackat om just den scenen. Men den är så söt och mitt hjärta nästan brister när jag ser den bilder. Och fy helvete vad jag grät när jag såg det på tv XD

Nu har jag sån jävla lust att ha ett Greys Anatomy-maraton. Får tvinga robban att fixa alla avsnitt o säsonger och så ska jag titta, och titta, och titta, tills mina ögon sprängs.

Världens bästa serie. Helt klart.

Av Sara Lundgren - 23 februari 2009 19:59

Igår byggde jag och robban en snökvinna på våran lilla tomt/uteplats. Eller, det var mest jag som byggde. Robban failar när det gäller estetiska saker :P

Den vart helt ok :P Har fixat till näsan och brösten på den idag, men har inga nya bilder XD

Idag så har jag städat lite, och så åkte jag och kära Anti till farsta, fixade mina glasögon och hon köpte Dream matte mousse, vilket är en underbar foundation som täcker as bra.

Imorgon ska jag vara med Ale och Amanda, vettefan vad vi ska göra, så det får vi se imorgon..


Ska fortsätta titta på tv nu, men njut gärna av min underbart snygga snökvinna XD

Ciao.

Av Sara Lundgren - 21 februari 2009 20:13

Har precis ätit middag (lite sent kanske men ändå). Jag gjorde en god "pizza-köttfärs-grej". Vette fan vad man ska kalla den, men den är as enkel att göra och faktiskt väldigt gott.


Man gör så här: man köper antingen färdig pizzadeg (färdiggjord pizzadeg (fyrkant) och så får man med tomatsås, bara att fråga i närmsta affär, den kostar ca 25 kr och räcker till fyra personer) eller så gör man en egen. Sen skär man ut fyra rektanglar. Man tar lite tomatsås (den man får med) och "brer" ut på tvärsen, ena hörnet till andra. Sen tar man köttfärs som man stekte innan (man kan även ta i lite tacokrydda för att få det lite mer smakrikt eller så kan man ta färdig grillad kyckling ( för vegetariskt så kan man ta cornfärs eller majs med mera)), och strör över vad man nu väljer att ha över tomatsåsen.

  Sen strör man över lite ost av eget val, tar dem andra "lediga" hörnen och drar över :P (Se bild, enklast så :P). In i ugnen (200 grader) tills degen blir gyllenbrun och osten har smält.

Jätte enkelt och jätte gott med grönsaker och keso :D


Av Sara Lundgren - 20 februari 2009 18:15

Stört skönt med lov nu, men känner inte för att bara sova hela lovet.

Jag ska försöka att gå ut och jogga, i alla fall en runda varje dag, om inte jogga så ska jag i alla fall ta en rask promenad, kanske till långsjön eller nått, får se.

Sen ska jag även träffa tjejerna i klassen och åka till heron kanske någon dag, äta sushi och gå på bio eller bowla. Får hoppas att mitt studiebidrag kommer snart.

Och så vill även kära Nathalie hitta på något under lovet, typ åka skidor, men det får jag se hur min ekonomi mår av.

Plus så ska jag även få så mycket tid som det går med Anastasja och Ale. Får väll se hur det går.


Jag är fucking jävligt stolt över mig själv. Jag har inte kommit försent eller missat en endaste lektion den här veckan! Så min frånvaro är heeeelt vit, och jag är så jävla stolt över mig själv för det, och ska verkligen komma igång nu igen med skola, liksom, det är inte så långt kvar nu av terminen. Och jag har bestämt mig för att endast skippa lektioner om jag verkligen mår dåligt. Sen om jag känner att min skoltrötthet kommer tillbaka, så ska jag gå till kuratorn eller skolsystern och be om ledighet. Man ska inte tvinga sig till skolan, dag ut och dag in, om man är så skoltrött att man nästan bara kan lägga sig ner på golvet och gråta som bara den!.

Man ska ta sin tid för att komma ikapp med sig själv och bara vara hemma en vecka. Man tröttnar efter typ två dagar, men det är bara bra :D För då kan man också se skolan som en tråkig sysselsättning, om man inte orka lyssna så fine, men missa inte lektionerna, hellre ett G för att man faktiskt har varit där, än ett IG bara för att man var lat.

Så tänker jag numera. Om man är trött, lyssna inte, skit i läraren, gör bara det du orkar, men gå fan inte hem från skolan bara för att du inte vill vara kvar.


Men nu ska det inte bli för negativt. Om man mår dåligt och är hemma är det as skönt att göra ansiktsmasker, måla naglarna, ha hårmasker och massa sånna saker. Bara ta hand om sig själv, ta en promenad o så.

Om man vill sysselsätta sig själv en stund så kan man även göra sin egen ansiktsmask. Det finns jätte bra recept på det på internet.

 Man kan enkelt göra en ångbad genom att koka upp några liter vatten, hälla vattnet i en skål och sätta en frottehandduk över huvudet och bara sitta där en stund, man kan även använda lite örter i vattnet för en lite fräschare ånga. Man kan till exempel använda kamomill som är jätte bra om man har acne, man man kan även använda rosmarin, pulviserad lakris och många andra örter (finns även örtblandningar).

När det gäller frukter så är det bra att veta vilken fruk som passar just din hudtyp. Bra tips finns på: http://www.nyfikenvital.org/?q=node/1484 . Står mycket om egna ansiktsmasker och så. As bra :D

http://www.ladyspa.se/ansiktsmask.htm har även också bra tipser om ansiktsmasker och ångbad. Annars är det bara att söka på google: "ansiktsmasker recept" och då kommer ett antal enkla recept upp. :D


Något som både är bra för huden och håret är advokado, när det gäller ansiktsmasken är det bara att  mosa advokadon (ta bort skal och allt dock innan) och sen smeta in, enkelt och bra.

Sen kan man ju alltid äta upp resterna :P Göra en guacamola (eller hur det nu stavas) eller nått XD


Nej, nu ska jag titta på tv :D Hoppas att ni gillar tipsen eller i alla fall sidorna :P

Bye bye, höres.

Av Sara Lundgren - 16 februari 2009 07:44

Idag så är det skolan som gäller, har engelska, svenska och musik/drama. På engelskan ska vi göra förberedande prov till dem kommande N-proven. Fattar inte varför eftersom jag inte kan göra bättre än vad jag redan gör men skit samma. På svenskan ska vi hålla på med en bok som vi har läst den här terminen.. Jag är inte klar med den än, vilket man ska egentligen vara, så sitter och läser nu på morgonen så långt jag kan. Vilket är väldigt tråkigt för boken suger apballe (Kejsaren av Portugallien heter det, av Selma Lagerlöf). På min sista lektion  som är musik/drama vet jag inte vad vi kommer göra men det blir väl säkert roligt.


Efter skolan så ska jag gå och gyma lite snabbt, och lämna två böcker på biblan sen ska jag hem och laga mat, vet inte riktigt än vad det blir men det blir väl tacos eller något sånt.


Fast nu  måste jag fortsätta läsa så jag blir någorlunda klar ^^ Ciao

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards