Alla inlägg under april 2009

Av Sara Lundgren - 30 april 2009 15:54

Idag har jag knappt vetat in o ut på mig själv.

Men dagen började bra, tog cykeln och cyklade till skolan, hade historia(kollade på en film om lilla gubben Adolf med ett stort H), sen svenska, tråkgt som alltid och tillslut så hade jag mentor och sen bild. Satt o måla två "tavlor" som jag gav bort till LaxXxen och Mikkis, en ros och en random tavla för att ta slut på färgen, men blev nöjd ändå. Jag tar aldrig hem sånt, och slänger det bara, så kunde lika gärna lotta ut dem till dem som ville ha :P Tyvärr fick inte guis en så jag lovar att hon kommer att tvinga mig att göra en till henne också XD

   Klockan fem ungefär, ska jag och R möta lilla Anti och en av hennes kompisar så ska vi grilla vid grodbäcken ^^ Blir chill :D

Ska åka till typ lidl och köpa korv o så XD Sen blir det GRILLA!

Blir mysigt ^^

Usch, jag saknar gamla tider, det gör jag verkligen. Minnen <3

Av Sara Lundgren - 29 april 2009 20:04

Jag måste bara säga tack till min gamla chattpolare Sean's mexikanska flickvän som jag snackar med just nu. Känns så bra att ha någon som förstår, även fast personen pratar engelska. Men ändå XD

Tack. Det betyder faktiskt.

Av Sara Lundgren - 29 april 2009 19:41

Varför måste killar vara sånna jävla idioter!? Här har jag bokstavligen slösat tid på att laga en romantisk middag för min pojkvän när jag lika gärna kunde arbetat med mina jävla matteläxa.

Jag var surig igår och tänkte säga förlåt genom att laga en god kyckling och spagetti rätt, och jag visste att han skulle vara sen för att han skulle fixa med bilen, sen utan att säga nått till mig, ska han fixa ännu mer, och bli ännu senare! Han skulle bara byta olja på bilen och nu, två timmar senare minst, är han fortfarande inte hemma, ohc jag blir så jävla trött på det, för jag städar lägenheten, jag försöker fixa allt så att det blir mysigt, men han kan inte änns ta disken utan att jag ska behöva börja tjata på honom! Det är alltid jag som ska göra allt. Jag tvättar hans tvätt, jag diskar hans disk, jag städar hans lägenhet, jag lagar hans mat, jag gör fucking allt för honom! Och jag får inte ett piss tillbaka!  Jag blir så jävla trött på det här! VARFÖR måste killar vara sånna jävla IDIOTER!?!?!?!?!?!??!?!

Av Sara Lundgren - 29 april 2009 07:12

Idag vaknade jag trött som en f*cking ko, eller jag vet inte vad.

Gick inte o la mig förrän halv 2, jag brukar lägga mig vid 11, så jag får lite mer än 4 och en halv timmes sömn. Det hela var för att jag sovstrejkade!

Anledningen får ni inte veta, men det gjorde mig väldigt trött och smigrinig.

Robban försökte sova ändå, men min grinighet, det vill säga alla mina tankar som kommer upp på kvällen när jag egentligen ska sova gick från roliga tankar om hur jag till exempel ska göra om Eacon till en tjej (Våran lilla böggris som R fick i alla hjärtans dag-present av mig) till "du-bryr-dig-bara-om-ditt-jävla-wow-spelande". Vilket fick mig att komma i helt fel banor (FÖRLÅT!). I alla fall, så skulle jag sovstrejka. Jag gick runt i lägenheten, fjanta mig totalt med eacon som om jag var 4 år bara för att störa R, och satte mig vid datorn och gjorde fucking quiz på expressen.se för att till slut sätta mig vid tvn och titta på Drew Carrey(?).

 När den var slut, tröttnade jag och gick o la mig brevid R varma och gosiga kropp.. Skulle inte ha varit så envis!


I alla fall gick jag upp 06.20 idag ungefär. Hoppa direkt in i duschen och klädde på mig, sminka mig och åt yoghurt till frukost (milko tigers jorduggs yoghurt för att vara exakt XD Barnyoghurt men ändå)

Och nu sitter jag här. Ta daaaa!

Fast ska nu gå och försöka fixa till håret, borsta tänderna och packa min väska och sen dra till skolan, woho... Not.. Känner mig inte alls OK med det.


Och för fan!  LÄR ER ATT KOMMENTERA :P


eacon(som ska få änglavingar någon dag):

Av Sara Lundgren - 28 april 2009 16:08

Yao mannen.

Idag vaknade jag med världens huvudvärk, kändes som om jag shotat 50 vodkashotar på samma gång, och sen däckat för att sen vakna inte kunna gå upp ur sängen och gå runt resten av dagen i lägenheten med en huvudvärk.

Klockan ringde vid sex tiden, men orkade inte gå upp, så satte min mobil på 7, men när den ringde så råkade jag stänga av den och somna om för att vakna vid 11 typ.. Men världens huvudvärk fortfarande...


Så idag har jag bara chillat...
Imorgon kommer inte jag ha någon foto lektion, utan jag och Martin (!) ska visa nior hur man framkallar bilder... BOOOORING! Men vill inte ha nån frånvaro så får väl offra mig, och då menar jag inte offra mig för att jag måste umgås med nior utan... u know who it is if you know me. I HATE THAT! Skit dag det kommer bli.


Aja, R kommer hem snart, då ska han duscha o fixa räkningar, sen ska vi åka till typ Ica maxi och handla lite mat och så.

Men ska titta på tv och så, ikväll är det Ugly betty och sen Desperate Housewives! WOHO!

Av Sara Lundgren - 27 april 2009 17:17

Idag så cyklade jag till skolan, var varmare än vad jag trodde att det var så svetta röven av mig >_<

I skolan hände inget speciellt.Hade engelska, sen hade jag tal i svenskan om min favorit bok (valde Flickan från ovan), och sen på dramat/musiken så ska vi ha en pjäs om fem veckor. Kommer suga ap balle. Vi ska göra Snövit, och jag ska vara blyger, men jag vettefan hur jag ska få fram en tydlig och klar röst som låter blyg >_< Blä på det. Vart lite sur på allt o alla, för folk babblade, och några fattade inte och så höll dem på som småbarn.

 JAG fattade skiten direkt, när vi skulle ta fram vilka som skulle vara vilka kom jag med idéer, när vi skulle göra om manuset kom jag med idéer. Det verkar som om bara jag vill ta det på allvar.... Aja, bättre betyg till mig.

Sen efter skolan cyklade jag till högdalen och hämtade mina nya glasögon, och handla lite, sen vart det cykla hem och ta en skön dusch.


Nu ska jag äta lite sushi, sen när Robban ska bort idag så ska jag äta vindruvor, ha ansiktsmask och läsa lite.

Ska läsa klart "lovely bones", eftersom jag ska skriva om den imorgon, och jag har bara läst typ 50 sidor XD På typ två månader XD Visst är det samma bok som jag hade talet om, fast på engelska såklart, men jag måste läsa igenom den och se till att jag klarar mig imorgon.


Nej nu vill jag äta, hungrig!

BYE


Av Sara Lundgren - 26 april 2009 19:00

Idag har jag tillbringat dagen genom att städa hemma och rensa hela våran rabatt som var full med ogräs.

Det vill säga en jordruta på  2x3 meter, FULL med ogräs. Nu är det inte ett ända ogräs-strå någonstans. Det ända som fick vara i fred är två små söta blommor ^^

Robban var så söt och åkte till Bauhaus för att köpa lite saker hem, egentligen skulle han bara köpa lampor efter som alla lampor dog en efter en XD Först hallen, sen köket och sen sovrummet/vardagsrummet, så det sluta med att vi inte hade nån lampa kvar förutom fläktlampan i köket och den över diskbänken och sen två lampor vid tvn som inte änns är starka utan mer mysbelysning XD

I alla fall så köpte han även blomfrön, en planterings"spade/kratta" och Myr effekt pumpspray. Har jagat pissmyror över altanen, dem äckliga små jävlarna dog nästintill direkt XD Mouhahah. Roligt Roligt, slipper man verkligen myrorna sen!

Lite jobbigt om man ska sitta ute i sommar och grilla eller bara sola så blir man attackerad av pissmyror...


När sommarn nalkas så ska jag även se till att slipa ute bordet och stolarna eftersom färgen och allt flagnar som jag efter bulgarien resan XD Får se om jag hittar någon bild från det sen :)


Snart ska vi äta kassler och ost paj ^^ Robban har lagat ^^ Duktig ponke :D

Nu ska jag ta lite foton och så lägger jag upp dem sen :D CIAO

Av Sara Lundgren - 25 april 2009 17:38

Idag har jag och R varit i stan och träffat lilla Anti.

Vi köpte en varsin ice coffe och chillade. Vi gick bland annat till ett ställe vid vattnet ungefär vid slussen/kungsan och så gick vi till hötorgstrappan och bara satt o chilla i solen. Dock nästan för varmt ute...


Nu ska jag snart äta sushin som jag o R gjorde igår^^ Blev typ 40 bitar XD

Bye.


Kommentera gärna, och skriv om det är nått annat ni vill att jag ska skriva om >_<

Ovido - Quiz & Flashcards